Erken İngilizce derslerinin kalıcı etkileri var

Uluslararası bir araştırma ekibi, ilkokulda görülen İngilizce derslerinin ortaokuldaki dil yeterliliğini nasıl etkilediğini inceledi. İlkokulun birinci sınıfında İngilizce öğrenmeye başlayan çocuklar, dokuzuncu sınıfa erdiklerinde, dinleme ve okuduğunu anlama becerilerinde üçüncü sınıfta başlayan çocuklara nazaran önemli ölçüde daha iyi performans gösterdiler.

Çalışma, Almanya’nın Kuzey Ren-Vestfalya kentinde 2010 ile 2014 yılları arasında yürütülen bir araştırmaya katılan yaklaşık 3.000 öğrenciden alınan verileri içermektedir. Aynı veriler, araştırmacıların 2017’de sonuçlarını yayınladığı önceki çalışmada da kullanılmıştır. İlk araştırmada, biri birinci sınıfta, diğeri üçüncü sınıfta İngilizce derslerine başlayan iki grup karşılaştırılmıştır. Beşinci ve yedinci sınıflarda, her iki grup da İngilizce okuma ve dinlediğini anlama açısından değerlendirilmiştir. Yeni analiz, aynı çocukların dokuzuncu sınıftaki İngilizce performansını ölçmek için 2016’da toplanan başka bir veri grubunu içermektedir.

Önceki çalışma şunu bulmuştu: İlkokulda İngilizce derslerine daha erken başlayan çocuklar, yedinci sınıfta okuma ve dinlediğini anlamada, üçüncü sınıfa kadar İngilizce derslerine başlamamış çocuklara göre daha kötü performans göstermiştir. Ancak yeni analiz şunu gösterdi: İngilizceye erken başlayanlar, dokuzuncu sınıfa geldiklerinde İngilizceye geç başlayanlardan daha iyi performans göstermektedir.

Cinsiyet, köken dili veya bilişsel yetenekler gibi ek değişkenler, yedinci sınıftaki daha düşük performans ve dokuzuncu sınıftaki geç öğrenme arasındaki farkı açıklayamamaktadır.

Nils Jäkel “En makul açıklamanın, ortaokuldaki geçiş dönemini takip eden derslerin, erken bir aşamada İngilizce dersleri almaya başlayan çocukların ihtiyaçlarına giderek daha fazla uyarlanması olduğuna inanıyoruz. Bu açıklama, okul dönemleri arasındaki geçişin, okul sınırlarını aşan İngilizce eğitiminin uzun vadeli başarısında kilit bir rol oynadığını düşünen araştırmalarla uyumlu olmaktadır”.

Araştırmacılar “Başarılı bir dil eğitimi için faktörler ayrıntılı bir şekilde araştırılmalı ve genel olarak eğitim politikasında iyi koordine edilmiş, kanıta dayalı önlemler alınmalı” demekte.

kaynak makale: Nils Jaekel, Michael Schurig, Isabelle van Ackern, Markus Ritter. The impact of early foreign language learning on language proficiency development from middle to high school. System, 2022; 106: 102763 DOI: 10.1016/j.system.2022.102763

Yorum bırakın